Bölümümüz öğretim üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Elif Bozyiğit 18.09.2023-21.09.2023 tarihleri arasında
Erasmus+ Personel Hareketliliği programı ile Madrid/İspanya’da yer alan Pontificia Comillas
Üniversitesini ziyaret etmiştir. Ziyareti sırasında Dr. Bozyiğit karşılayan kurumdaki öğretmen
adaylarına dış mekan uygulamalarının çocuklara İngilizce öğretiminde kullanılmasına yönelik
uygulamalı eğitim vermiştir. Verdiği eğitimde öğretmen adayları ile dış mekanda buluşan Dr. Bozyiğit,
onlarla farklı dış mekan oyunlarını oynamış ve onlara bu oyunların İngilizce öğretimine entegrasyonu
üzerinde bilgilendirme yapmıştır. Öğretmen adaylarından yoğun ilgi gören bu dersler, bölüm
öğretmen eğitimcileri tarafından da gözlemlenmiş ve beğeni almıştır. Ziyareti sırasında ayrıca üç farklı
öğretmen eğitimcisinin derslerini de gözlemlemiş ve kendi kurumunda bu gözlemleri paylaşabilmek
adına notlar almıştır. Bu eğitim serilerinin ardından öğretmen eğitimcileri ile toplantılar düzenlenmiş
ve her iki kurumun misyonu, vizyonu ve uygulamaları karşılaştırmalı bir şekilde ele alınmıştır. Bu
toplantılarda benzer uygulamalardan ve yapılabilecek ortak çalışma planlarından bahsedilmiş ve
mutabık kalınan araştırma projeleri ile ilgili de ön çalışmalara başlanmıştır. Son olarak, bu hareketlilik
programı bünyesinde karşılayan kurumdaki öğretim elemanları SAUELT’ye davet edilmiş ve bu ikili
anlaşmanın öğrenciler düzeyinde de genişletilmesinde karar kılınmıştır.
One of the faculty members of our department, Assist. Prof. Dr. Elif Bozyiğit visited Pontificia
Comillas University in Madrid/Spain with the Erasmus+ Staff Mobility program between 18.09.2023-
21.09.2023. During her visit, Dr. Bozyiğit gave practical training to prospective teachers at the
welcoming institution on the use of outdoor practices in teaching English to young learners. Dr.
Bozyiğit met with the teacher candidates outdoors, played different outdoor games with them, and
informed them about the integration of these games into English teaching. These courses, which
attracted great interest from teacher candidates, were also observed and appreciated by the
department's teacher educators. During her visit, she also observed the lessons of three different
teacher educators and took notes so that she could share these observations in her own institution.
Following these training series, meetings were held with teacher educators, and the mission, vision,
and practices of both institutions were discussed in a comparative manner. In these meetings, similar
practices and possible joint research projects were discussed, and preliminary studies on the agreed
research projects were started. Finally, the faculty members of the hosting institution were invited to
SAUELT within this mobility program, and it was decided to expand this bilateral agreement at the
student level as well.