Ana Sayfa
Araştırma
Tamamlanan Yüksek Lisans Tezleri

Tamamlanan Yüksek Lisans Tezleri

  Yazar Tez Başlığı Danışman Yıl Derece
30 Kerim Neslihan ÇAĞLAR-CANA  Evaluation of English Language Coursebooks in Türkiye regarding 21st-century Skills and Bloom's Taxonomy / Türkiye'deki İngilizce Ders Kitaplarının 21. Yüzyıl Becerileri ve Bloom Taksonomisi Açısından İncelenmesi Dr. Öğr. Üyesi Merve Savaşçı 2024 Yüksek Lisans
29 Sevgi YILMAZ-DOĞAN   Dr. Öğr. Üyesi Elif Bozyiğit 2024 Yüksek Lisans
28 Buse YAŞAR Scrutinizing inclusion in English language teaching: A comprehensive study of Turkish EFL teachers / İngilizce dil öğretiminde kaynaştırmanın incelenmesi: Türk İngilizce öğretmenleri üzerine kapsamlı bir çalışma Dr. Öğr. Üyesi Merve Savaşçı 2024 Yüksek Lisans
27 Yasemin Cansel İSKENDER Taking the bad with the good: How prior language learning experiences shape EFL teachers' beliefs and practices / İyinin yanında kötüyü de almak: Önceki dil öğrenme deneyimlerinin yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin inanç ve uygulamalarını nasıl şekillendiriyor Dr. Öğr. Üyesi Merve Savaşçı 2024 Yüksek Lisans
26 Tuğba YALÇIN Examining the role of self-efficacy and teacher autonomy on the digital competence of the secondary school EFL teachers / Ortaokul ingilizce öğretmenlerinin dijital yeterlikleri üzerinde öğretmen öz-yeterlik ve öğretmen özerkliğinin rolünün incelenmesi Dr. Öğr. Üyesi Elif Bozyiğit 2024 Yüksek Lisans
25 Lale Gökçe GENÇ Dsylexia in English Language Education: A Study on Primary School EFL Teachers' Awareness / İngilizce Eğitiminde Disleksi: İlkokul İngilizce Öğretmenlerinin Disleksi Farkındalığı Üzerine bir Çalışma Doç. Dr. Cihat Atar 2024 Yüksek Lisans
24 Gizem Rojda YILDIZ EFL Teachers’ Intercultural Communicative Competence and their Related In-Class Practices /  İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğreten Öğretmenlerin Kültürlerarası İletişimsel Yeterlilikleri ve İlgili Sınıf İçi Uygulamaları Doç. Dr. Cihat Atar 2024 Yüksek Lisans 
23 Hasan Ali ŞAHİNKAYA Comparison of Worksheet-based and Digital Game-based
Vocabulary Exercises in terms of Vocabulary Retention and Intrinsic Motivation / Çalışma Kağıdı Temelli ile Dijital Oyun Tabanlı Kelime
Alıştırmalarının Kelimelerin Hafızada Kalıcılığı ve İçsel Güdülenme Bakımından Kıyaslanması
Doç. Dr. Cihat Atar 2024 Yüksek Lisans
22 Berfu DUYGUN

The Possible Relationship between Self-Efficacy Beliefs,
Teacher Identitites, and Choosing Teaching as a Career for EFL Instructors / İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğreten Öğretim
Görevlilerinin Öz Yeterlik İnançları, Öğretmen Kimlikleri,
ve Öğretmenliği Kariyer Olarak Seçmeleri Arasındaki Olası İlişki

Dr. Öğr. Üyesi Merve Savaşçı 2023 Yüksek Lisans
21 Pınar KARABACAK An Evaluation of M.A. Programs in English Language Education from Students' and Graduates' Perspectives: Turkish Context / İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans Programlarının Öğrenci ve
Mezun Bakış Açısından Değerlendirilmesi: Türkiye Bağlamı
Dr. Öğr. Üyesi Merve Savaşçı 2023 Yüksek Lisans
20 Suant Jane SEZGİN The Sequential Analysis of Smiles And Laughter Around Turn Construction in EFL Group Discussion Exams / Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenimi Bağlamında Grup Konuşma Sınavlarında Söz Sırası Oluşturmada Gülümseme ve Kahkaha Örüntüleri İncelemesi Doç. Dr. Cihat ATAR 2023 Yüksek Lisans
19 Kübra AYAZ The impact of storyline method on teen's attitude towards EFL / Storyline metodunun genç öğrencilerin İngilizce dersine karşı tutumu üzerinde etkisi Prof. Dr. Firdevs Karahan 2021 Yüksek Lisans
18 Elif KAYHAN Young learners' foreign language anxiety level and anxiety sources/ Çocuklarda yabancı dil öğrenme kaygı seviyesi ve kaygı sebepleri Prof. Dr. Firdevs Karahan 2021 Yüksek Lisans
17 Koray CANTEZ Investigating the contribution of the European Union Erasmus Plus (Erasmus+) Youth Exchange projects to foreign language learning / Avrupa Birliği Erasmus Plus (Erasmus+) Gençlik Değişimi projelerinin yabancı dil öğrenimine olan katkılarının değerlendirilmesi Dr. Öğr. Üyesi Cihat ATAR 2020 Yüksek Lisans
16 Merve YILDIZ Pre-service and in-service CLIL teachers' perceived competencies and satisfaction with the training programmes: An investigation in Spanish context / CLIL öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının yeterlilik algıları ve aldıkları eğitime yönelik memnuniyetleri: İspanya bağlamında bir inceleme Prof. Dr. Firdevs Karahan 2019 Yüksek Lisans
15 Melek PAMUKOĞLU Evaluation of the  English language  preparatory programs with student and teacher perceptions through CIPP  (Context, Input,  Process,  Product)  model: Public and foundation university sampling/  İngilizce hazirlik  programlarinin öğrenci ve öğretmen görüşleri doğrultusunda CIPP (Bağlam,  Girdi, Süreç, Çıktı) modeli aracılığı  ile  değerlendirilmesi: Devlet  ve vakıf üniversite  örneklemi Prof. Dr. Firdevs Karahan & Doç. Dr. Doğan Yüksel 2019 Yüksek Lisans
 14  Asiye DİNLER EFL Trainee Teachers' Self-Perceived Competencies/ Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik Algıları Prof. Dr. Firdevs Karahan & Doç. Dr. Doğan Yüksel 2019 Yüksek Lisans
13 Büşra KAMAZ GÜMÜŞEL English language teachers’ perceptions of ELF in Turkey: Are they ready to embrace ELF in their teaching practices? / Türkiye’deki İngilizce öğretmenlerinin ortak dil olarak İngilizce yaklaşımına karşı tutumları: Öğretmenler ortak dil olarak İngilizce yaklaşımını sınıflarında uygulamak için hazır mı? Prof. Dr. Firdevs Karahan 2019 Yüksek Lisans
12 Betül ÖZKARA Investigating the language learning strategies EMI students use to overcome language barriers and challenges they face / Üniversitelerde yabancı dilde eğitim alan öğrencilerin dil bariyerini aşabilmek için kullandıkları dil öğrenme stratejileri ve karşılaştıkları zorlukların incelenmesi Prof. Dr. Firdevs Karahan 2019 Yüksek Lisans
11 Begimai AKULOVA Teachers' and students' attitude towards L1 use in English classroom in the contexts of Turkey and Kyrgyzstan / Öğretmenlerin ve öğrencilerin İngilizce sınıfında anadil kullanımı ile ilgili görüşleri (Türkiye ve Kırgızistan bağlamında) Prof. Dr. Firdevs Karahan & Doç. Dr. Banu İnan-Karagül 2019 Yüksek Lisans
10 Zeynep ÇOLAKOĞLU SABURLU Students' perceptions towards the use of mother tongue in the foreign language classroom / Yabancı dil sınıflarında anadil kullanımı ile ilgili öğrenci algıları Prof. Dr. Firdevs Karahan 2019 Yüksek Lisans
9 Semih BEŞKARDEŞLER The effects of written corrective feedback types on the prepositions of time and place and students' perceptions on written corrective feedback in efl context in Turkey / Yabancı dil olarak İngilizce öğretim bağlamında yazılı düzeltme geribildirimi çeşitlerinin yer ve zaman edatları üzerindeki etkileri ve öğrencilerin yazılı düzeltme geribildirimine olan görüşleri ve tercihleri Dr. Öğr. Üyesi Orhan Kocaman 2018 Yüksek Lisans
8 Hülya FİDAN UÇAR Exploring the foreign language medium of instruction in tertiary level education in Turkey / Türkiye'deki üniversitelerde yabancı dilde eğitimin incelenmesi Dr. Öğr. Üyesi Adem Soruç 2018 Yüksek Lisans
7 İlknur KILIÇ The effect of direct and indirect feedback on possessive and positional suffixes in Turkish at Sakarya University language center (TÖMER)/ Sakarya TÖMER'de Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin iyelik ve hâl eklerini öğrenmelerinde dolaylı ve doğrudan geribildirimin etkisi  Prof. Dr. Firdevs Karahan 2017 Yüksek Lisans
6 Seval BAYRAK Comparative effectiveness of input-based instructions on L2 grammar knowledge: Textual enhancement and processing instruction/ Girdi-temelli iki farklı öğretim yönteminin yabancı dil dilbilgisi öğretimine etkileri: Metinsel girdi ve yapılandırılmış girdi alıştırmaları  Dr. Öğr. Üyesi Adem Soruç 2017 Yüksek Lisans
5 Özlem ÇELİK Turkish EFL teachers' perceptions regarding washback effects of the English language section of TEOG exam on their instructional planning and practices/ Türk İngilizce öğretmenlerinin TEOG sınavının İngilizce bölümünün öğretim plan ve uygulamalarına geri etkisine yönelik algıları Dr. Öğr. Üyesi Orhan Kocaman 2017 Yüksek Lisans
4 Burcu KOÇ A study on the analysis of cultural elements in EFL coursebooks within the framework of ELF and related perceptions of pre-service and in-service language teachers/ İngilizce'nin yabancı dil olarak okutulduğu ders kitaplarında kültürel ögelerin İngilizcenin ortak dil bağlamında değerlendirilmesi ve öğretmen adayları ve öğretmenlerin bu konudaki algıları üzerine bir çalışma Prof. Dr. Firdevs Karahan 2016 Yüksek Lisans
3 Elvir SHTAVICA  The effects of proficiency level on the communication strategies among Kosovan and Bosnian speakers of English as a foreign language/ İngilizce dilini yabancı dil olarak konuşan Kosovalı ve Bosnalı konuşmacıların yeterlilik düzeylerinin konuşma stratejilerine etkisi Prof. Dr. Firdevs Karahan 2015 Yüksek Lisans
2 İlknur BAYTAR Integrating literature into an EFL setting: Turkish students' attitudes towards the use of short story/ İngilizce öğretiminde edebiyat kullanılması: Türk öğrencilerin kısa öykü kullanımına karşı tutumları Doç. Dr. Metin Timuçin 2014 Yüksek Lisans
 1  Yeliz KIZILAY Developing critical reading for pre-service English teachers: Actual reflections/ Aday İngilizce öğretmenlerinde eleştirel okumayı geliştirme: Gerçek yansımalar Doç. Dr. Metin Timuçin 2014 Yüksek Lisans