Yazar | Tez Başlığı | Danışman | Yıl | Derece | |
30 | Kerim Neslihan ÇAĞLAR-CANA | Evaluation of English Language Coursebooks in Türkiye regarding 21st-century Skills and Bloom's Taxonomy / Türkiye'deki İngilizce Ders Kitaplarının 21. Yüzyıl Becerileri ve Bloom Taksonomisi Açısından İncelenmesi | Dr. Öğr. Üyesi Merve Savaşçı | 2024 | Yüksek Lisans |
29 | Sevgi YILMAZ-DOĞAN | Dr. Öğr. Üyesi Elif Bozyiğit | 2024 | Yüksek Lisans | |
28 | Buse YAŞAR | Scrutinizing inclusion in English language teaching: A comprehensive study of Turkish EFL teachers / İngilizce dil öğretiminde kaynaştırmanın incelenmesi: Türk İngilizce öğretmenleri üzerine kapsamlı bir çalışma | Dr. Öğr. Üyesi Merve Savaşçı | 2024 | Yüksek Lisans |
27 | Yasemin Cansel İSKENDER | Taking the bad with the good: How prior language learning experiences shape EFL teachers' beliefs and practices / İyinin yanında kötüyü de almak: Önceki dil öğrenme deneyimlerinin yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin inanç ve uygulamalarını nasıl şekillendiriyor | Dr. Öğr. Üyesi Merve Savaşçı | 2024 | Yüksek Lisans |
26 | Tuğba YALÇIN | Examining the role of self-efficacy and teacher autonomy on the digital competence of the secondary school EFL teachers / Ortaokul ingilizce öğretmenlerinin dijital yeterlikleri üzerinde öğretmen öz-yeterlik ve öğretmen özerkliğinin rolünün incelenmesi | Dr. Öğr. Üyesi Elif Bozyiğit | 2024 | Yüksek Lisans |
25 | Lale Gökçe GENÇ | Dsylexia in English Language Education: A Study on Primary School EFL Teachers' Awareness / İngilizce Eğitiminde Disleksi: İlkokul İngilizce Öğretmenlerinin Disleksi Farkındalığı Üzerine bir Çalışma | Doç. Dr. Cihat Atar | 2024 | Yüksek Lisans |
24 | Gizem Rojda YILDIZ | EFL Teachers’ Intercultural Communicative Competence and their Related In-Class Practices / İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğreten Öğretmenlerin Kültürlerarası İletişimsel Yeterlilikleri ve İlgili Sınıf İçi Uygulamaları | Doç. Dr. Cihat Atar | 2024 | Yüksek Lisans |
23 | Hasan Ali ŞAHİNKAYA | Comparison of Worksheet-based and Digital Game-based Vocabulary Exercises in terms of Vocabulary Retention and Intrinsic Motivation / Çalışma Kağıdı Temelli ile Dijital Oyun Tabanlı Kelime Alıştırmalarının Kelimelerin Hafızada Kalıcılığı ve İçsel Güdülenme Bakımından Kıyaslanması | Doç. Dr. Cihat Atar | 2024 | Yüksek Lisans |
22 | Berfu DUYGUN | The Possible Relationship between Self-Efficacy Beliefs, | Dr. Öğr. Üyesi Merve Savaşçı | 2023 | Yüksek Lisans |
21 | Pınar KARABACAK | An Evaluation of M.A. Programs in English Language Education from Students' and Graduates' Perspectives: Turkish Context / İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans Programlarının Öğrenci ve Mezun Bakış Açısından Değerlendirilmesi: Türkiye Bağlamı | Dr. Öğr. Üyesi Merve Savaşçı | 2023 | Yüksek Lisans |
20 | Suant Jane SEZGİN | The Sequential Analysis of Smiles And Laughter Around Turn Construction in EFL Group Discussion Exams / Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenimi Bağlamında Grup Konuşma Sınavlarında Söz Sırası Oluşturmada Gülümseme ve Kahkaha Örüntüleri İncelemesi | Doç. Dr. Cihat ATAR | 2023 | Yüksek Lisans |
19 | Kübra AYAZ | The impact of storyline method on teen's attitude towards EFL / Storyline metodunun genç öğrencilerin İngilizce dersine karşı tutumu üzerinde etkisi | Prof. Dr. Firdevs Karahan | 2021 | Yüksek Lisans |
18 | Elif KAYHAN | Young learners' foreign language anxiety level and anxiety sources/ Çocuklarda yabancı dil öğrenme kaygı seviyesi ve kaygı sebepleri | Prof. Dr. Firdevs Karahan | 2021 | Yüksek Lisans |
17 | Koray CANTEZ | Investigating the contribution of the European Union Erasmus Plus (Erasmus+) Youth Exchange projects to foreign language learning / Avrupa Birliği Erasmus Plus (Erasmus+) Gençlik Değişimi projelerinin yabancı dil öğrenimine olan katkılarının değerlendirilmesi | Dr. Öğr. Üyesi Cihat ATAR | 2020 | Yüksek Lisans |
16 | Merve YILDIZ | Pre-service and in-service CLIL teachers' perceived competencies and satisfaction with the training programmes: An investigation in Spanish context / CLIL öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının yeterlilik algıları ve aldıkları eğitime yönelik memnuniyetleri: İspanya bağlamında bir inceleme | Prof. Dr. Firdevs Karahan | 2019 | Yüksek Lisans |
15 | Melek PAMUKOĞLU | Evaluation of the English language preparatory programs with student and teacher perceptions through CIPP (Context, Input, Process, Product) model: Public and foundation university sampling/ İngilizce hazirlik programlarinin öğrenci ve öğretmen görüşleri doğrultusunda CIPP (Bağlam, Girdi, Süreç, Çıktı) modeli aracılığı ile değerlendirilmesi: Devlet ve vakıf üniversite örneklemi | Prof. Dr. Firdevs Karahan & Doç. Dr. Doğan Yüksel | 2019 | Yüksek Lisans |
14 | Asiye DİNLER | EFL Trainee Teachers' Self-Perceived Competencies/ Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik Algıları | Prof. Dr. Firdevs Karahan & Doç. Dr. Doğan Yüksel | 2019 | Yüksek Lisans |
13 | Büşra KAMAZ GÜMÜŞEL | English language teachers’ perceptions of ELF in Turkey: Are they ready to embrace ELF in their teaching practices? / Türkiye’deki İngilizce öğretmenlerinin ortak dil olarak İngilizce yaklaşımına karşı tutumları: Öğretmenler ortak dil olarak İngilizce yaklaşımını sınıflarında uygulamak için hazır mı? | Prof. Dr. Firdevs Karahan | 2019 | Yüksek Lisans |
12 | Betül ÖZKARA | Investigating the language learning strategies EMI students use to overcome language barriers and challenges they face / Üniversitelerde yabancı dilde eğitim alan öğrencilerin dil bariyerini aşabilmek için kullandıkları dil öğrenme stratejileri ve karşılaştıkları zorlukların incelenmesi | Prof. Dr. Firdevs Karahan | 2019 | Yüksek Lisans |
11 | Begimai AKULOVA | Teachers' and students' attitude towards L1 use in English classroom in the contexts of Turkey and Kyrgyzstan / Öğretmenlerin ve öğrencilerin İngilizce sınıfında anadil kullanımı ile ilgili görüşleri (Türkiye ve Kırgızistan bağlamında) | Prof. Dr. Firdevs Karahan & Doç. Dr. Banu İnan-Karagül | 2019 | Yüksek Lisans |
10 | Zeynep ÇOLAKOĞLU SABURLU | Students' perceptions towards the use of mother tongue in the foreign language classroom / Yabancı dil sınıflarında anadil kullanımı ile ilgili öğrenci algıları | Prof. Dr. Firdevs Karahan | 2019 | Yüksek Lisans |
9 | Semih BEŞKARDEŞLER | The effects of written corrective feedback types on the prepositions of time and place and students' perceptions on written corrective feedback in efl context in Turkey / Yabancı dil olarak İngilizce öğretim bağlamında yazılı düzeltme geribildirimi çeşitlerinin yer ve zaman edatları üzerindeki etkileri ve öğrencilerin yazılı düzeltme geribildirimine olan görüşleri ve tercihleri | Dr. Öğr. Üyesi Orhan Kocaman | 2018 | Yüksek Lisans |
8 | Hülya FİDAN UÇAR | Exploring the foreign language medium of instruction in tertiary level education in Turkey / Türkiye'deki üniversitelerde yabancı dilde eğitimin incelenmesi | Dr. Öğr. Üyesi Adem Soruç | 2018 | Yüksek Lisans |
7 | İlknur KILIÇ | The effect of direct and indirect feedback on possessive and positional suffixes in Turkish at Sakarya University language center (TÖMER)/ Sakarya TÖMER'de Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin iyelik ve hâl eklerini öğrenmelerinde dolaylı ve doğrudan geribildirimin etkisi | Prof. Dr. Firdevs Karahan | 2017 | Yüksek Lisans |
6 | Seval BAYRAK | Comparative effectiveness of input-based instructions on L2 grammar knowledge: Textual enhancement and processing instruction/ Girdi-temelli iki farklı öğretim yönteminin yabancı dil dilbilgisi öğretimine etkileri: Metinsel girdi ve yapılandırılmış girdi alıştırmaları | Dr. Öğr. Üyesi Adem Soruç | 2017 | Yüksek Lisans |
5 | Özlem ÇELİK | Turkish EFL teachers' perceptions regarding washback effects of the English language section of TEOG exam on their instructional planning and practices/ Türk İngilizce öğretmenlerinin TEOG sınavının İngilizce bölümünün öğretim plan ve uygulamalarına geri etkisine yönelik algıları | Dr. Öğr. Üyesi Orhan Kocaman | 2017 | Yüksek Lisans |
4 | Burcu KOÇ | A study on the analysis of cultural elements in EFL coursebooks within the framework of ELF and related perceptions of pre-service and in-service language teachers/ İngilizce'nin yabancı dil olarak okutulduğu ders kitaplarında kültürel ögelerin İngilizcenin ortak dil bağlamında değerlendirilmesi ve öğretmen adayları ve öğretmenlerin bu konudaki algıları üzerine bir çalışma | Prof. Dr. Firdevs Karahan | 2016 | Yüksek Lisans |
3 | Elvir SHTAVICA | The effects of proficiency level on the communication strategies among Kosovan and Bosnian speakers of English as a foreign language/ İngilizce dilini yabancı dil olarak konuşan Kosovalı ve Bosnalı konuşmacıların yeterlilik düzeylerinin konuşma stratejilerine etkisi | Prof. Dr. Firdevs Karahan | 2015 | Yüksek Lisans |
2 | İlknur BAYTAR | Integrating literature into an EFL setting: Turkish students' attitudes towards the use of short story/ İngilizce öğretiminde edebiyat kullanılması: Türk öğrencilerin kısa öykü kullanımına karşı tutumları | Doç. Dr. Metin Timuçin | 2014 | Yüksek Lisans |
1 | Yeliz KIZILAY | Developing critical reading for pre-service English teachers: Actual reflections/ Aday İngilizce öğretmenlerinde eleştirel okumayı geliştirme: Gerçek yansımalar | Doç. Dr. Metin Timuçin | 2014 | Yüksek Lisans |