Ana Sayfa
Duyurular
Mazeretli Derse Yazılma Başvuruları Hk.

Mazeretli Derse Yazılma Başvuruları hk.

Sevgili Öğrencilerimiz,

Akademik takvimde belirlendiği üzere mazeretli derse yazılma süreci 22 Şubat 2021'de başlayacaktır. Mazeretli derse yazılma işlemleri için lütfen aşağıdaki açıklamaları ve EK'te yer alan formlarda yer alan bilgileri dikkatlice inceleyiniz. Burada yanıtını bulamadığınız sorular için akademik danışmanınız ile iletişime geçiniz.

- Öncelikle, ders programları uzaktan öğretim süreci için yeniden düzenlenmiştir. Sanal sınıf ders programları ayrı bir duyuruda paylaşılacaktır. Ders çakışmaları vb gibi durumları lütfen bu sanal ders programınnı dikkate alarak değerlendirin. Yüz yüze eğitim için hazırlanan ders programındaki bizlere bildirilen çakışmalar sanal ders programı hazırlanırken mümkün olduğunca bertaraf edilmeye çalışılmıştır. 

- 2018 ve öncesinde programa kaydolan öğrencilerimizin takip ettiği müfredatın bildiğiniz gibi 2018 sonrasında yerleşen öğrencilerimizin takip ettiği yeni programa intibakı yapılmıştır. EK'te derslerin eşdeğerleri sizler için tekrar paylaşılmaktadır. Eski program öğrencilerimizin bu tabloya göre derslerini seçmeleri gerekmektedir. Bu durumdaki öğrencilerimiz "başka bir programdan ders alma" sürecini takip edeceklerdir. Önemle belirtmek isteriz ki bu, aynı programdan ders alma işleminden farklıdır ve EK'teki form üzerinde detayları açıklanmıştır.

- ALMADI statüsündeki ve DZ ile başarısız olunan dersler haricindeki derslerde çakışma kontrolü yapılmaz. Dersler çakışsa bile alınabilir. Böyle bir durumda bir derse canlı katılımla devam sağlanırken diğer ders sonradan izleme ile yürütülebilir. Öğrenci yukarıdaki iki durumdan dolayı (DZ ya da ALMADI statüsü) şube değişikliği talep edebilir. Bunun haricindeki isteğe bağlı şube değişiklik talepleri kesinlikle kabul edilmeyecektir.

- Formu imzaladığınızdan lütfen emin olun. İmzasız formlar kabul edilmeyecektir.

- Yaptığınız başvurular mazeretli derse yazılma süreci tamamlandıktan sonra sisteme Öğrenci İşleri Birimimiz tarafından aktarılacaktır ve manuel yürütülen bu işlemin zaman alması gayet doğaldır, bu nedenle formu gönderdikten kısa bir süre sonra formun neden aktarılmadığıyla ilgili bilgi talep edilmemesi, mazeretli derse yazılma döneminin bitiminden bir hafta sonra eğer hala aktarılmamışsa akademik danışman ile iletişime geçilmesi rica olunur.

Bilgilerinize sunarız.

SAÜ Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Başkanlığı