Home Page
Research
Theses Completed

Theses Completed

Author Thesis Title Supervisor Year Degree
Elif KAYHAN Young learners' foreign language anxiety level and anxiety sources/ Çocuklarda yabancı dil öğrenme kaygı seviyesi ve kaygı sebepleri Prof. Dr. Firdevs Karahan 2021 MA
Koray CANTEZ Investigating the contribution of the European Union Erasmus Plus (Erasmus+) Youth Exchange projects to foreign language learning / Avrupa Birliği Erasmus Plus (Erasmus+) Gençlik Değişimi projelerinin yabancı dil öğrenimine olan katkılarının değerlendirilmesi Dr. Cihat ATAR 2020 MA
Merve YILDIZ Pre-service and in-service CLIL teachers' perceived competencies and satisfaction with the training programmes: An investigation in Spanish context / CLIL öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının yeterlilik algıları ve aldıkları eğitime yönelik memnuniyetleri: İspanya bağlamında bir inceleme Prof. Dr. Firdevs Karahan 2019 MA
Melek PAMUKOĞLU Evaluation of the  English language  preparatory programs with student and teacher perceptions through CIPP  (Context, Input,  Process,  Product)  model: Public and foundation university sampling/  İngilizce hazirlik  programlarinin öğrenci ve öğretmen görüşleri doğrultusunda CIPP (Bağlam,  Girdi, Süreç, Çıktı) modeli aracılığı  ile  değerlendirilmesi: Devlet  ve vakıf üniversite  örneklemi Prof. Dr. Firdevs Karahan & Assoc. Prof. Dr. Doğan Yüksel 2019 MA
Asiye DİNLER EFL Trainee Teachers' Self-Perceived Competencies/ Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik Algıları Prof. Dr. Firdevs Karahan & Assoc. Prof. Dr. Doğan Yüksel 2019 MA
Büşra KAMAZ GÜMÜŞEL English language teachers’ perceptions of ELF in Turkey: Are they ready to embrace ELF in their teaching practices? / Türkiye’deki İngilizce öğretmenlerinin ortak dil olarak İngilizce yaklaşımına karşı tutumları: Öğretmenler ortak dil olarak İngilizce yaklaşımını sınıflarında uygulamak için hazır mı? Prof. Dr. Firdevs Karahan 2019 MA
Betül ÖZKARA Investigating the language learning strategies EMI students use to overcome language barriers and challenges they face / Üniversitelerde yabancı dilde eğitim alan öğrencilerin dil bariyerini aşabilmek için kullandıkları dil öğrenme stratejileri ve karşılaştıkları zorlukların incelenmesi Prof. Dr. Firdevs Karahan 2019 MA
Begimai AKULOVA Teachers' and students' attitude towards L1 use in English classroom in the contexts of Turkey and Kyrgyzstan / Öğretmenlerin ve öğrencilerin İngilizce sınıfında anadil kullanımı ile ilgili görüşleri (Türkiye ve Kırgızistan bağlamında) Prof. Dr. Firdevs Karahan & Assoc. Prof. Dr. Banu İnan-Karagül 2019 MA
Zeynep ÇOLAKOĞLU SABURLU Students' perceptions towards the use of mother tongue in the foreign language classroom / Yabancı dil sınıflarında anadil kullanımı ile ilgili öğrenci algıları Prof. Dr. Firdevs Karahan 2019 MA
Semih BEŞKARDEŞLER The effects of written corrective feedback types on the prepositions of time and place and students' perceptions on written corrective feedback in efl context in Turkey / Yabancı dil olarak İngilizce öğretim bağlamında yazılı düzeltme geribildirimi çeşitlerinin yer ve zaman edatları üzerindeki etkileri ve öğrencilerin yazılı düzeltme geribildirimine olan görüşleri ve tercihleri Dr. Orhan Kocaman 2018 MA
Hülya FİDAN UÇAR Exploring the foreign language medium of instruction in tertiary level education in Turkey / Türkiye'deki üniversitelerde yabancı dilde eğitimin incelenmesi Dr. Adem Soruç 2018 MA
İlknur KILIÇ The effect of direct and indirect feedback on possessive and positional suffixes in Turkish at Sakarya University language center (TÖMER)/ Sakarya TÖMER'de Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin iyelik ve hâl eklerini öğrenmelerinde dolaylı ve doğrudan geribildirimin etkisi  Prof. Dr. Firdevs Karahan 2017 MA
Seval BAYRAK Comparative effectiveness of input-based instructions on L2 grammar knowledge: Textual enhancement and processing instruction/ Girdi-temelli iki farklı öğretim yönteminin yabancı dil dilbilgisi öğretimine etkileri: Metinsel girdi ve yapılandırılmış girdi alıştırmaları  Dr. Adem Soruç 2017 MA
Özlem ÇELİK Turkish EFL teachers' perceptions regarding washback effects of the English language section of TEOG exam on their instructional planning and practices/ Türk İngilizce öğretmenlerinin TEOG sınavının İngilizce bölümünün öğretim plan ve uygulamalarına geri etkisine yönelik algıları Dr. Orhan Kocaman 2017 MA
Burcu KOÇ A study on the analysis of cultural elements in EFL coursebooks within the framework of ELF and related perceptions of pre-service and in-service language teachers/ İngilizce'nin yabancı dil olarak okutulduğu ders kitaplarında kültürel ögelerin İngilizcenin ortak dil bağlamında değerlendirilmesi ve öğretmen adayları ve öğretmenlerin bu konudaki algıları üzerine bir çalışma Prof. Dr. Firdevs Karahan 2016 MA
Elvir SHTAVICA  The effects of proficiency level on the communication strategies among Kosovan and Bosnian speakers of English as a foreign language/ İngilizce dilini yabancı dil olarak konuşan Kosovalı ve Bosnalı konuşmacıların yeterlilik düzeylerinin konuşma stratejilerine etkisi Prof. Dr. Firdevs Karahan 2015 MA
İlknur BAYTAR Integrating literature into an EFL setting: Turkish students' attitudes towards the use of short story/ İngilizce öğretiminde edebiyat kullanılması: Türk öğrencilerin kısa öykü kullanımına karşı tutumları Assoc. Prof. Dr. Metin Timuçin 2014 MA
Yeliz KIZILAY Developing critical reading for pre-service English teachers: Actual reflections/ Aday İngilizce öğretmenlerinde eleştirel okumayı geliştirme: Gerçek yansımalar Assoc. Prof. Dr. Metin Timuçin 2014
MA