Author | Thesis Title | Supervisor | Year | Degree |
Elif KAYHAN | Young learners' foreign language anxiety level and anxiety sources/ Çocuklarda yabancı dil öğrenme kaygı seviyesi ve kaygı sebepleri | Prof. Dr. Firdevs Karahan | 2021 | MA |
Koray CANTEZ | Investigating the contribution of the European Union Erasmus Plus (Erasmus+) Youth Exchange projects to foreign language learning / Avrupa Birliği Erasmus Plus (Erasmus+) Gençlik Değişimi projelerinin yabancı dil öğrenimine olan katkılarının değerlendirilmesi | Dr. Cihat ATAR | 2020 | MA |
Merve YILDIZ | Pre-service and in-service CLIL teachers' perceived competencies and satisfaction with the training programmes: An investigation in Spanish context / CLIL öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının yeterlilik algıları ve aldıkları eğitime yönelik memnuniyetleri: İspanya bağlamında bir inceleme | Prof. Dr. Firdevs Karahan | 2019 | MA |
Melek PAMUKOĞLU | Evaluation of the English language preparatory programs with student and teacher perceptions through CIPP (Context, Input, Process, Product) model: Public and foundation university sampling/ İngilizce hazirlik programlarinin öğrenci ve öğretmen görüşleri doğrultusunda CIPP (Bağlam, Girdi, Süreç, Çıktı) modeli aracılığı ile değerlendirilmesi: Devlet ve vakıf üniversite örneklemi | Prof. Dr. Firdevs Karahan & Assoc. Prof. Dr. Doğan Yüksel | 2019 | MA |
Asiye DİNLER | EFL Trainee Teachers' Self-Perceived Competencies/ Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik Algıları | Prof. Dr. Firdevs Karahan & Assoc. Prof. Dr. Doğan Yüksel | 2019 | MA |
Büşra KAMAZ GÜMÜŞEL | English language teachers’ perceptions of ELF in Turkey: Are they ready to embrace ELF in their teaching practices? / Türkiye’deki İngilizce öğretmenlerinin ortak dil olarak İngilizce yaklaşımına karşı tutumları: Öğretmenler ortak dil olarak İngilizce yaklaşımını sınıflarında uygulamak için hazır mı? | Prof. Dr. Firdevs Karahan | 2019 | MA |
Betül ÖZKARA | Investigating the language learning strategies EMI students use to overcome language barriers and challenges they face / Üniversitelerde yabancı dilde eğitim alan öğrencilerin dil bariyerini aşabilmek için kullandıkları dil öğrenme stratejileri ve karşılaştıkları zorlukların incelenmesi | Prof. Dr. Firdevs Karahan | 2019 | MA |
Begimai AKULOVA | Teachers' and students' attitude towards L1 use in English classroom in the contexts of Turkey and Kyrgyzstan / Öğretmenlerin ve öğrencilerin İngilizce sınıfında anadil kullanımı ile ilgili görüşleri (Türkiye ve Kırgızistan bağlamında) | Prof. Dr. Firdevs Karahan & Assoc. Prof. Dr. Banu İnan-Karagül | 2019 | MA |
Zeynep ÇOLAKOĞLU SABURLU | Students' perceptions towards the use of mother tongue in the foreign language classroom / Yabancı dil sınıflarında anadil kullanımı ile ilgili öğrenci algıları | Prof. Dr. Firdevs Karahan | 2019 | MA |
Semih BEŞKARDEŞLER | The effects of written corrective feedback types on the prepositions of time and place and students' perceptions on written corrective feedback in efl context in Turkey / Yabancı dil olarak İngilizce öğretim bağlamında yazılı düzeltme geribildirimi çeşitlerinin yer ve zaman edatları üzerindeki etkileri ve öğrencilerin yazılı düzeltme geribildirimine olan görüşleri ve tercihleri | Dr. Orhan Kocaman | 2018 | MA |
Hülya FİDAN UÇAR | Exploring the foreign language medium of instruction in tertiary level education in Turkey / Türkiye'deki üniversitelerde yabancı dilde eğitimin incelenmesi | Dr. Adem Soruç | 2018 | MA |
İlknur KILIÇ | The effect of direct and indirect feedback on possessive and positional suffixes in Turkish at Sakarya University language center (TÖMER)/ Sakarya TÖMER'de Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin iyelik ve hâl eklerini öğrenmelerinde dolaylı ve doğrudan geribildirimin etkisi | Prof. Dr. Firdevs Karahan | 2017 | MA |
Seval BAYRAK | Comparative effectiveness of input-based instructions on L2 grammar knowledge: Textual enhancement and processing instruction/ Girdi-temelli iki farklı öğretim yönteminin yabancı dil dilbilgisi öğretimine etkileri: Metinsel girdi ve yapılandırılmış girdi alıştırmaları | Dr. Adem Soruç | 2017 | MA |
Özlem ÇELİK | Turkish EFL teachers' perceptions regarding washback effects of the English language section of TEOG exam on their instructional planning and practices/ Türk İngilizce öğretmenlerinin TEOG sınavının İngilizce bölümünün öğretim plan ve uygulamalarına geri etkisine yönelik algıları | Dr. Orhan Kocaman | 2017 | MA |
Burcu KOÇ | A study on the analysis of cultural elements in EFL coursebooks within the framework of ELF and related perceptions of pre-service and in-service language teachers/ İngilizce'nin yabancı dil olarak okutulduğu ders kitaplarında kültürel ögelerin İngilizcenin ortak dil bağlamında değerlendirilmesi ve öğretmen adayları ve öğretmenlerin bu konudaki algıları üzerine bir çalışma | Prof. Dr. Firdevs Karahan | 2016 | MA |
Elvir SHTAVICA | The effects of proficiency level on the communication strategies among Kosovan and Bosnian speakers of English as a foreign language/ İngilizce dilini yabancı dil olarak konuşan Kosovalı ve Bosnalı konuşmacıların yeterlilik düzeylerinin konuşma stratejilerine etkisi | Prof. Dr. Firdevs Karahan | 2015 | MA |
İlknur BAYTAR | Integrating literature into an EFL setting: Turkish students' attitudes towards the use of short story/ İngilizce öğretiminde edebiyat kullanılması: Türk öğrencilerin kısa öykü kullanımına karşı tutumları | Assoc. Prof. Dr. Metin Timuçin | 2014 | MA |
Yeliz KIZILAY | Developing critical reading for pre-service English teachers: Actual reflections/ Aday İngilizce öğretmenlerinde eleştirel okumayı geliştirme: Gerçek yansımalar | Assoc. Prof. Dr. Metin Timuçin | 2014 | MA |